close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בוחרים קבלן שלד לפרויקט בניה?

מערכת שורשכב אלול, תשעט22/09/2019

איך נכון לבחור קבלן שלד לפרוייקט שלכם?

תגיות:
קבלן שלד הוא אחד מאנשי המקצוע החשובים ביותר בכל פרויקט בניה, שכן הוא האיש שאחראי על החלק הארי של תהליך הבנייה ועל בניית עיקר המבנה. העניין הוא שכאשר אנו בוחרים אנשי מקצוע שיספקו לנו שירותים שונים להם אנו זקוקים, לידע המקצועי שיש בידינו ישנה השפעה גדולה על היכולת שלנו לעשות את הבחירה הנכונה. במקרים בהם אנחנו לא יודעים כלום על התחום, הבחירה שלנו עלולה להיראות יותר כמו הימור ולשם אתם לא רוצים להגיע. ובכל זאת, על אף שאין לכם את הידע המקצועי הנדרש, אתם עדיין רוצים להבטיח את הצלחת הפרויקט שלכם במאה אחוז, אז איך בוחרים קבלן שלד לפרויקט בניה? על כך בשורות
הבאות.

הסתייעות באנשי מקצוע בתחומים משיקים
הדרך הטובה ביותר לבחירת קבלן שלד היא הסתייעות באנשי מקצוע בתחומים משיקים, אשר מלווים אתכם בשלבים הראשונים של הפרויקט. זה אומר מהנדס, קונסטרוקטור או אדריכל. אנשים אלו יוכלו להכווין אתכם לאנשי מקצוע איתם הם עובדים כבר שנים ולפחות לספק לכם את אחת ההמלצות המהימנות ביותר שתוכלו למצוא. יחד עם זאת, לסמוך על המלצת האדריכל שלכם או המהנדס שלכם אתם תוכלו אך ורק אם אתם סומכים במאה אחוז על האיש עצמו ולא פחות מכך, גם על היכולות המקצועיות שלו. אם זה לא המצב, אולי כדאי שגם לא תישענו על המלצות שלו.

קבלן רשום
מרכיב נוסף בתהליך הבחירה חייב לעבור דרך פנקס הקבלנים של משרד השיכון. בפנקס זה רשומים כל הקבלנים הרשומים בישראל על פי סיווג התחום בו הם מתמחים. המשמעות היא שאתם רוצים לבדוק קבלנים הרשומים באזור הפרויקט תחת סיווג קבלן שלד, שם גם תוכלו לקבל פרטים אותנטיים על פעילותו של הקבלן. למעשה, בחירה בקבלן שלד רשום הוא צעד שאותו אתם לא רוצים לפספס. לא מדובר פה בקבלן שיפוצים להחלפת מקלחון או כיור, אלא במישהו שיבנה את עיקר גופו של הבית שלכם והמישהו הזה חייב להיות מישהו מקצועי שמוכר על ידי הרשויות הרלוונטיות.

המלצות וחוות דעת
לבסוף, בתהליך של בחירת קבלן שלד לפרויקט בניה אתם בהחלט יכולים להיעזר בהמלצות וחוות דעת מקצועיות. אתם תתפלאו כמה מידע אפשר לקבל משיחות עם אנשים. אלה יכולים להיות בני המשפחה שלכם, החברים שלכם, השכנים שלכם, הקולגות שלכם – כמה מהם לבטח שמעו בגוף ראשון או ממישהו אחר על מישהו מומלץ. שיחות עם אנשי מקצוע בתחום הבנייה יכולות אף הן לספק לכם חוות דעת מקצועיות מועילות. אבל בסוף, יהיה עליכם לשבת עם איש המקצוע המועמד, להציב בפניו שאלות קשות ומאתגרות ולבדוק האם הוא עונה עליהן בצורה הראויה על פי כל החושים הצרכניים שלכם. אם תפעלו על פי המלצות אלה, סביר להניח שתמצאו את האיש הנכון ביותר עבורכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה